Een maandje Canada: volleybal, school en zones. - Reisverslag uit Smithers, Canada van Christian Kleinheerenbrink - WaarBenJij.nu Een maandje Canada: volleybal, school en zones. - Reisverslag uit Smithers, Canada van Christian Kleinheerenbrink - WaarBenJij.nu

Een maandje Canada: volleybal, school en zones.

Door: Christian

Blijf op de hoogte en volg Christian

20 November 2011 | Canada, Smithers

Hi Y’all,

Sorry dat het wee rte laat is, ik kan maar beter mijn blog per 2 weken doen, want dat is toch de periode dat ik een blog maak. Nu ik eindelijk klaar ben is er een volledige maand verstreken, maar dat geeft jullie weer iets om te lezen. Maargoed er is niet super veel gebeurd, maar toch wel weer iets, het is niet voor niets een exchange ;)

Maandag 17 oktober
Weer een normale schooldag, mijn enkel voelt eindelijk een heel stuk beter, het doet in ieder geval al minder pijn. De lessen zijn niet echt iets om op te noemen. Gewoon engels, outdoor ed en daarna dubbel gym. Daarna intermural in de pause. Na het dubbele gym uur waar we bij beide uren speedball doen, we doen namelijk niks anders in gym buiten, had ik wiskunde. Ook erg saai, omdat het zo makkelijk is hier.
Thuis nog wat huiswerk gemaakt en toen snel eten en daarna volleyball training.
Daarna nog wat tv gekeken en toen door naar bed.

Dinsdag 18 oktober
Weer een normale dag waar ik weinig over kan vertellen, behalve dat de lessen saai zijn en niet al te moeilijk. Eerst Outdoor ed, daarna gym, daarna een dubbel wiskunde blok en dan engels om de dag af te sluiten.
De rest van de dag is niet echt noemenswaardig.

Woensdag 19 oktober
Op school gebeurt er niet echt veel. Eerst gym in de kou, daarna wiskunde gevolgt door een dubbel engels uur en daarna outdoor ed. In outdoor ed gingen we weer verder met onze dreamtrip.
Thuis had ik meer tijd dan normaal, want Richard ging niet naar de Rotary vanavond en ik had geen idee hoe ik daar zou moeten komen dus ik ging ook maar niet deze avond. De eerste keer dat ik niet naar de Rotary ben gegaan. Na gegeten te hebben naar de volleybal, even weer wat extra beweging en daarna nog even mijn navolleybal routine: nachos met chocolademelk :) nog even wat tv daarbij gekeken en toen naar bed.

Donderdag 20 oktober
Yes het is weer de korte dag, mijn favoriete dag van de week. We begonnen met outdoor ed en toen gym. We zullen wel weer speedball gedaan hebben, we doen namelijk niks anders. Toen nog wiskunde en engels en daarna was de schooldag alweer voorbij.
Ik kan me niet herinneren dat ik iets speciaals heb gedaan dus ik zal wel direct naar huis zijn gegaan of ik he been rit gekregen van Joey naar huis en dat was het dan.
Thuis lekker rustig aan gedaan, wat huiswerk gemaakt en tv gekeken met Jenelle en Olivia. Even eten en toen weer door naar de volleybal.
Na de volleybal wat tv gekeken: The Big Bang Theory. Samen met mijn nachos en chocolademelk en toen naar bed.

Vrijdag 21 oktober
Vandaag was een leuke dag, want we waren weer vrij de hele dag :) elke maand is een non instructoral day waar we geen les hebben. Ik had de hele dag eerst nog niks gepland behalve mijn spullen pakken voor het weekend in Prince Rupert. In de ochtend had ik een bericht gekregen van Mariette, een van de exchange studenten op mijn school of ik wou gaan zwemmen met een aantal. Mariette ging dat weekend weer terug naar huis om redens die ik niet wist en waar zij het er liever niet over had. Toen ik daar bij het zwembad kwam bleek dat meer van mijn vrienden mee gingen zwemmen. Nadat we daar een paar uur hadden gezwommen gingen we naar een van de vrienden van Mariette huis. Daar was ik nog een uur en toen liep ik gauw naar huis want ik moest de laatste spulletjes pakken. Daarna bracht Richard mij naar de school waar het senior girl volleybal team ook net weg ging, die wensten we dus veen succes en toen gingen we in de bus voor een rit van 4 uur naar PR. Het was de hele weg aan het regenen! PR staat bekend om het feit dat het er bijna nooit zonnig is. Onderweg in Terrace hadden we een stop zodat we eten konden halen, we gingen met de meesten naar de Subway voor een lekker vers broodje. Daarna gingen we weer verder met de reis. Bij het hotel aangekomen werden we verdeeld over kamers maar het bleek dat ze mij vergeten waren, ze hadden namelijk een kamer geannuleerd omdat die personen niet kwamen maar ik was er wel en ik was in die kamer ingedeeld dus ik werd bij een andere kamer ingedeeld waar nog plek was. Maar het bleek dat de bedden al verdeeld waren dus ik moest op de grond slapen. Ik maakte voor mezelf een bed van de kussens die over waren en dat sliep eerlijk gezegd niet slecht. We keken nog een beetje tv en gingen toen slapen.

Zaterdag 22 oktober
De telefoon ging om 8 uur vanochtend om ons wakker te maken. Wij werden dus langzaam wakker en gingen toen naar het ontbijt. Daar bleek dat Marty, onze coach, ontbijt broodjes van Timmies had gekocht. Die waren erg lekker en daarna pakten we al onze spul
En bij elkaar en gingen in de bus op weg naar de school. Daar speelden we de eerste wedstrijd tegen Charles Hayes, de school van Prince Rupert. Die wedstrijd verloren we omdat het team niet helemaal optimaal speelde. Daarna hadden we een kleine pauze waarin Mariah naar mij toe kwam samen met wat vriendinnen van haar. Ik had haar van te voren al laten weten dat wij daar zouden zijn. Even bijgepraat en toen moest zij weer weg. Ik moest toen ook naar een kleine meeting met het hele team. Kort daarna begon de wedstrijd tegen Queen Charlotte. Dat was een team bijeen geraapt uit meerdere leeftijden dus er waren ook een paar brugpiepers bij en dat was erg grappig, ze waren zo klein :P die wedstrijd wonnen we dus. Daarna konden we weer naar huis. Onderweg gingen we eten bij Danny's, een keten die hoort bij een bepaald hotel.
En om half zeven was ik weer thuis. Ik was behoorlijk van de reis dus die avond verder weinig gedaan.

Zondag 23 oktober
Vandaag weer eens lekker uitgeslapen, de rest van de dag bezig geweest met huiswerk en een beetje met mijn blog bezig geweest. De dag ging snel voorbij en toen weer naar bed.

Maandag 24 oktober
Weer een nieuwe week en hij begon al goed. Mijn enkel is eindelijk genezen dus bij gym kan ik weer mee doen. Op school begon ik met engels en toen outdoor ed, beiden niet echt interessant. Toen had ik een uur gym, waar we weer speedbal deden. Daarna had ik niet zoals gewoonlijk een intermural maar ik moest me omkleden omdat we met alle exchange jongens uit eten gingen in de lunchpauze, we waren mee gevraagd door iemand van de Shecana organisatie. Na het eten waren we een beetje laat voor de klas maar we hadden gym dus dat maakte niet heel erg veel uit. Na gym nog een uur wiskunde en toen waren we weer klaar voor de dag.
Thuis een beetje huiswerk gemaakt en toen eten en door naar de volleybal. Voor ik ging slapen nog even Two and a Half Men gekeken en toen naar bed.

Dinsdag 25 oktober
Weer een normale dinsdag, eerst outdoor ed en toen gym. We gingen voor de verandering eens iets anders doen, namelijk football met Auzzie regels. Iedereen haatte het maargoed, ik vond het niet al te erg. Daarna hadden we wiskunde en hadden we een proefwerk over trigonometrie, dat was de basis dus niet erg moeilijk. Toen pauze en toen nog een wiskunde les waar we de test gingen nakijken. Na wiskunde nog even een engels les en toen kon ik weer naar huis. Thuis lekker weinig gedaan, de avond kwam familie langs om de verjaardag alvast te vieren van Richard en Olivia, die de dag erna jarig waren. We hadden dus een lekkere lasagne voor diner.

Woensdag 26 oktober
Weer halverwege de week, maar weinig te melden. Begonnen met gym in de ochtend, was lekker fris. Daarna wiskunde, dubbel engels en als laatste outdoor ed. We keken daar een domme film, was weinig aan.
Thuis nog een beetje wat gedaan en toen naar de rotary waar we weer in ons normale restaurant waren en de kok had voor de gelegenheid spare ribs gemaakt en die waren heerlijk! Het vlees was zo mals dat je het eraf kon zuigen. Daarna op de fiets door naar de school, want Richard ging niet naar de Rotary omdat het zijn en Olivia's verjaardag was. Bij de volleybal mooi weer hard getraind en toen naar huis gefietst en nog even Survivor gekeken en toen naar bed.

Donderdag 27 oktober
De week gaat weer mooi snel want we zijn weer aanbeland bij de korte dag. De hele dag was gewoon school. Niet echt speciaal, outdoor ed, PE, wiskunde en engels. Daarna ging ik met Joey een beetje rondtoeren door de stad want we waren beide erg verveeld. We besloten naar de Twin Falls te gaan, de watervallen dichtbij. We liepen daar naar boven en ik maakte een paar foto's en toen gingen we weer weg, want Joey moest wat dingen doen. Ik ging mee, want ik had weinig beters te doen en daarna gingen we even naar Jesse, een vriend van ons. Toen moest Joey werken dus bracht hij mij thuis.
In de avond naar de volleybal en toen thuis nog even Big Bang Theory gekeken en toen naar bed.

Vrijdag 28 oktober
Vandaag weer een saaie dag, gewoon school dat begon met wiskunde en engels. Bij outdoor ed gingen we niks doen behalve dan aan onze presentaties werken. De volgende week moesten we presenteren. Daarna nog een uur gym en toen waren we klaar voor de dag. Ik was mee gevraagd door een aantal van mijn vrienden om met hun ergens een klein feestje te houden dus nadat ik het had geklaard met mijn gastfamilie en de contactgegevens had was het ok. Ik zou worden opgehaald door Joey om tien uur en dan zouden we nog iemand oppikken en dan naar Hayden's huis gaan. Daar zouden we dan de nacht blijven en in de hottub zijn. Na veel gelachen te hebben, in de hottub geweest te zijn en een rondje gelopen te hebben gingen we slapen.

Zaterdag 29 oktober
Vandaag werd ik redelijk vroeg wakker ten opzichte van de laatste nacht. Even gauw douchen en toen was de moeder van Jesse er al en die bracht ons thuis. Joey voelde zich niet goed genoeg om te rijden. Jesse's moeder bracht mij thuis en toen kleedde ik me gauw om en at een klein beetje ontbijt en toen bracht Richard mij naar de christelijke school van Smithers. Daar hadden we een toernament. Eerst moesten we de scheids zijn bij de wedstrijd voor ons en toen speelden we zelf. We hadden een wedstrijd en toen hadden we pauze voor een wedstrijd. We gingen dus maar kijken bij het meiden team. Die waren helaas zelf scheid en lijn dus we zagen niet veel. De wedstrijd was gelukkig al bijna over dus we zagen ook nog de warming up en een klein begin van de wedstrijd van ons team. Toen moesten we weer terug omdat we zelf moesten spelen. We hadden toen nog 2 wedstrijden en daarna waren we weer klaar met het toernooi deze dag.

Zondag 30 oktober
Vandaag een redelijk saaie dag, beetje huiswerk gemaakt en een begin aan deze blog gedaan. De dag was al snel weer voor bij zonder bijzondere dingen. Ik had nog wel even snel de presentatie afgemaakt voor outdoor ed zodat we die morgen konden presenteren.

Maandag 31 oktober
Vandaag is het Halloween en voor iedereen die mij goed kent: ik haat verkleden! Om toch maar iets anders te zijn deed ik mijn rotary blazer aan en mijn oranje rotary shirt, ik was dus een ambassadeur. Ik weet het, nogal saai, maar een hoop studenten waren niet eens verkleed dus zo erg was het niet. Voor de rest was het een vrij normale dag: engels, outdoor ed waar Harald en ik onze presentatie deden en Galvin vond het perfect dus hij wil het gebruiken als voorbeeld voor latere jaren, wij vonden dat natuurlijk goed daarna dubbel gym maar geen intermural omdat de gymzaal werd gebruikt voor Halloween. In de pauze was er een wedstrijd wie het beste kostuum had. Daarna nog een gym uur, deze week waren we nog steeds buiten helaas, volgende week gaan we naar binnen. Daarna nog even wiskunde en de dag was weer voorbij. In de avond had ik deurdienst voor een half uur, wat dus eigenlijk was dat ik elke halve minuut kon opstaan om de deur te openen en de kinderen snoep geven. Ik was blij dat het maar een half uur was want toen moest ik naar training en na de training nog even tv kijken en daarna door naar bed.

Dinsdag 1 november
Gelukkig was Halloween weer voorbij want ik vond het maar niks. :P Eerst outdoor ed waar weer een presentatie was. Toen weer buiten gym. Na gym wiskunde waar we nog even het hoofdstuk gingen doornemen voor het proefwerk na de pauze, in de pauze hadden we intermural omdat we dat gisteren niet hadden gehad. Dat was even een leuk uurtje voordat we het proefwerk hadden. Die was gelukkig niet al te moeilijk. Na wiskunde nog een uurtje engels en toen was de dag weer klaar, thuis nog wat gedaan en toen naar bed.

Woensdag 2 november
Weer halverwege de week en dus woensdag, een normale woensdag: school met gym, wiskunde, dubbel engels en toen nog outdoor ed met een paar presentaties. Toen was de schooldag weer voorbij. Thuis nog wat dingetjes gedaan en toen naar de rotary en daarna door naar de training. Na de training nog wat nachos met chocolademelk en tv en toen naar bed.

Donderdag 3 november
Weekend komt al dichterbij, maar eerst nog de korte dag. Outdoor ed met nog een paar presentaties, buiten gym en wiskunde en als laatste engels. Thuis wat huiswerk gemaakt en met de blog bezig geweest. In de avond nog naar de training en toen was de schooldag weer voorbij. Thuis wat dingetjes gedaan en toen naar de training. Na de training nog even tv gekeken en toen naar bed.

Vrijdag 4 november
Laatste dag van de week en verder weinig te vertellen. Wiskunde, engels, outdoor ed waar we naar chicken creak gingen, dat is de rivier dichtbij. We leipen daar naartoe en maakten wat warme chocolademelk en sommigen maakten wat eten klaar op het vuur en toen konden we weer gaan. Na de pauze hadden we een uur vrij omdat we de pauze niet hadden gehad. Daarna nog een uur buiten gym, de laatste voor een paar weken.
Thuis lekker niks gedaan voor een keer.

Zaterdag 5 november
Vandaag hadden we een klein toernament in onze eigen gymzaal dus ik was er al om 8 uur in de ochtend om Marty te helpen alles op te zetten. We hadden geluk want alles stond er al, waarschijnlijk van een training vrijdag. Maargoed toen we de scoreborden en de rest hadden klaargezet kwamen de eerste mensen van ons team en van Ebenezer's team, wij organiseerden het namelijk samen met Ebenezer, een kleine christelijke school in Smithers. De hele dag was ik daar, we speelden een aantal wedstrijden tegen andere scholen en die wonnen we. De laatste wedstrijd was tegen Ebenezer, die verloren we helaas. Daarna liep ik naar huis toen en Joey was daar al op mij aan het wachten, ik zou met hem meegaan naar zijn huis en wat plattelands lol hebben. Ik pakte dus gauw mijn spullen bij elkaar en toen gingen we op weg. Hij woont een eindje uit het dorp. Toen we bij zijn huis aankwamen liet hij mij hun land zien, vanuit een quad. We reden met de quad door het bos dus dat was best wel cool. We gingen ook naar het huis van zijn broer, die was er niet maar die had wel een nieuwe hond dus Joey was helemaal blij, die vind honden het namelijk helemaal. Daarna gingen we weer terug naar Joey's huis en deden niks voor een paar uren. Daarna gingen we weer terug naar zijn broer want die was toen thuis. Daar een aantal uren geweest. Daarna gingen we weer terug want we hadden honger, maar het bleek dat al het eten op was dus gingen we nachos maken. Deluxe nachos. Nachos, dikke laag kaas, nog een laag nachos, nog een laag kaas en toen paprika, ui en spek. Zooooo lekker! :) na dat gegeten te hebben gingen we nog even op de xbox spelen en tv kijken en toen naar bed.

Zondag 6 november
Ik werd wakker na een lekker lange slaap en toen ik in de woonkamer kwam was daar Joey's moeder tv aan het kijken, ze maakte toen Joey wakker. We maakten wat ontbijt en ik pakte daarna mijn spullen bij elkaar. Toen gingen we schieten! :D Joey heeft flink wat geweren waar we mee konden schieten. We begonnen met een .22 een mooi licht geweer om schieten mee te oefenen. Daarna gingen we over op een .307 ik dacht dat het was, een heel zwaar geweer. Ik schoot 1 keer en de terugslag is enorm, daarna schoot ik nog een keer maar ik had mijn gezicht te dicht bij het vizier dus ik scoopte mijzelf. Ik had blijkbaar een rode punt op mijn voorhoofd precies tussen mijn ogen net als een hindoe. Daarna gingen we schieten met shotguns. Eerst een relatief kleine en daarna een 12 gauge shotgun, een grote dus. Was erg leuk om te schieten met die grote geweren. Die gebruiken ze hier voor de jacht. Beren, moose, dat is een soort van heel harig hert en op herten. Na het schieten maakten we een kleine lunch en toen was het tijd om te gaan. Joey ging toen even bij mijn gasthuis rondhangen samen met mij, want ik had een skypesessie gepland met mijn ouders. Richard en Laura waren er niet dus dat was geen probleem. Toen weer even met mijn ouders gepraat en toen hebben Joey en ik wat comedie gekeken. Daarna moest Joey weg om te werken bij Starbucks. De rest van de dag beetje niks gedaan, beetje aan de blog gewerkt en een beetje huiswerk gemaakt.

Maandag 7 november
Deze hele schoolweek is nogal saai, gebeurd weinig. Maandag ochtend eerst Engels, dan outdoor ed, dubbel gym en intermural en wiskunde. Bij gym waren we eindelijk binnen dus we deden mijn spel, pleurbal. Blijkt dat dat niet echt een goed spel is om te doen in mijn klas, niemand snapte het en het was behoorlijk gevaarlijk voor iedereen want ze gooien hier nogal hard. Mijn vrienden moesten vandaag nogal lachen om het feit dat ik mezelf had gescoopt bij het schieten en ik kon er zelf ook wel om lachen. Na wiskunde kon ik naar huis. Thuis wat dingetjes gedaan en toen naar de training. Na de training nog even tv gekeken en toen naar bed.

Dinsdag 8 november
Weer een normale dinsdag dus ik begon met outdoor ed, gym, handbal in gym, dubbel wiskunde en daarna Engels. Een nogal saaie dag dus, er gebeurde niks interessants. Na school beetje niks gedaan en later maar naar bed.

Woensdag 9 november
Ook een normale woensdag, eerst gym, weer handbal. Toen wiskunde. Engels dubbel blok, gingen in een van de uren lezen het hele uur in een boek dat over oorlog moet gaan, ik ben de Kite Runner aan het lezen. Na de Engels uren nog een uurtje outdoor ed en toen waren we weer klaar voor de dag.
Thuis wat dingetjes gedaan en toen met Richard naar de Rotary en daarna door naar volleybal. Na volleybal wat nachos gemaakt en tv gekeken en toen naar bed.

Donderdag 10 november
Vandaag zou wel een speciale dag zijn want vandaag hadden we de Remembrance Day Ceremony. Remembrance day is bijna hetzelfde als onze 4 en 5 mei, dodenherdenking. Hier herdenken ze alleen niet alleen de helden van de tweede wereldoorlog maar van alle oorlogen sinds de eerste wereldoorlog. Dat was in het derde lesuur. Eerst hadden we gewoon outdoor ed en toen gym, waar we de gymzaal moesten klaarmaken voor de ceremonie, alle stoelen neerzetten enzo. Nogal saai om dat tijdens gym te doen in onze gymtijd, maarja je doet er niks aan. Na de korte pauze moesten we eerst naar wiskunde gaan en daarna gingen we met de klas naar de gymzaal.
Toen de ceremonie, een presentatie met foto's van vaders, opa's en andere familie die in een oorlog dient of diende van kinderen op onze school. Verder nog wat andere dingetjes, wat muziek van de band en het koor en toen was het voorbij en hadden we een lange pauze en na de pauze hadden we nog even Engels en toen was de dag voorbij.
Thuis kon ik mijn tas gaan inpakken want ik zou naar Quick gaan voor een week, omdat Richard en Laura met de kinderen naar Hawaii gaan. Ik zou bij Dale, van de Tweedsmuir Trek, zijn. We hadden alles al afgesproken via de telefoon. Ik had alles klaargezet en toen werden Richard en Laura opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Ik zou door Dale worden opgehaald en naar de training worden gebracht. Na de training haalde hij mij weer op en toen gingen we op weg naar zijn huis, ver ver uit het dorp. Toen met Natalie kennis gemaakt en tv gekeken en toen naar bed.

Vrijdag 11 november
Vandaag is het officieel Remembrance Day dus we zijn vrij vandaag. Ik kon mooi rustig wakker worden in Quick. Na wat ontbijt gehad te hebben heb ik Natalie even geholpen. Het dek moest sneeuw vrij gemaakt worden dus dat hebben we samen gedaan en daarna ben ik maar gaan spelen op de wii, want de xbox was weg, bleek dat Lucas die mee had genomen naar een vriend. Later in de middag kwam hij weer terug en toen hebben we de rest van de dag modern warfare 3 gedaan. De dag was dus vrij loom.

Zaterdag 12 november
Vandaag waren de zones van de junior girls en ik had me opgegeven om te helpen. Ik was daar om een uur of tien en Julius en Kalum waren er ook om te helpen. We hebben daar de hele dag geholpen en dat was behoorlijk saai. De juniors slaan de al namelijk niet erg hard en de techniek is soms ver te zoeken en als je dan weinig te doen hebt is dat nogal saai. Maargoed tussen de wedstrijden door konden wij een beetje spelen en dat was erg leuk. Het net was namelijk heel erg laag voor ons dus wij konden hard naar beneden slaan. Toen het 5 uur was kwam Dale mij ophalen. Thuis was Lucas natuurlijk op de xbox aan het spelen. Na een uur riep Natalie ons omdat we onze eigen pizza mochten maken. Na pizza nog wat tv kijken en daarna naar bed.

Zondag 13 november
De ochtend was weer lekker rustig, heb niet zoveel gedaan. Een paar dagen van mijn blog geschreven en met Lucas op de xbox gespeeld. Na de lunch bracht Dale mij naar de school, waar eigenlijk het hele team zou moeten zijn om te spelen tegen volwassen teams maar niemand was er behalve Julius en ik dus we hebben de teams gemixt. Daar 2 uur volleyball gespeeld en toen was Dale er weer om mij op te halen. Die avond een aantal dagen van deze blog geschreven en daarna naar bed.

Maandag 14 november
De dag begon iets eerder dan ik gewend was bij Richard en Laura. Na ontbijt werden Lucas en ik naar school gebracht door Dale. Eerst Engels, gevolgd door outdoor ed waar we een film gingen kijken. Daarna dubbel gym en een intermural. Het laatste was wiskunde en toen waren we uit. Omdat ik moest wachten tot ik naar de volleybal kon ging ik maar naar het huis van Richard en Laura samen met Joey en Chris. Daar wat rondgehangen en tv gekeken en toen kwam Katie, de housesitter, thuis. Ze wist dat ik misschien langs zou komen, maar niet dat ik vrienden mee zou nemen, dat was voor haar dus een kleine verassing. Maar Chris en Joey gingen kort daarna weg en ik ook omdat ik volleybal had.
Na volleyball kwam Dale mij ophalen en was ik weer thuis.

Dinsdag 15 november
Weer een vroege wake up, eerst outdoor ed en toen gym. Na gym een dubbele wiskunde, nogal saai dus en daarna nog een uurtje Engels. Na school werden Lucas en ik door Dale opgehaald en naar Tyson gebracht, de oudere broer van Lucas. Daar hebben we een anderhalf uur rondgehangen en daarna werden we naar de sportschool gebracht waar Dale en Lucas heen gaan. Omdat ik geen zin had om te wachten deed ik maar met ze mee. Na de sportschool gingen we naar huis. De rest van de dag niet veel bijzonders gedaan.

Woensdag 16 november
Weer bijna halverwege de week en ik begon met gym, gevolgd door een saai uurtje wiskunde. Daarna een dubbele Engels, dat was niet zo heel erg omdat we mochten lezen voor een lange tijd. Daarna nog een uurtje outdoor ed waarin we gingen oefenen met sneeuwschoenen, hoe daarop te lopen. Dat kwam dus neer op rondlopen door het sportveld met die lompe dingen maar we hadden toch nog lol. Daarna rondgehangen bij Joey's werk bij Starbucks en toen door naar Rotary, ik was daar maar een halfuur en toen kwam Marty mij ophalen want we hadden een oefenwedstrijd tegen BVCS. Omdat Travis niet kon en Ian in Mexico was speelde ik een grot deel van de wedstrijd, helaas verloren we weer van ze. We hebben nog niet 1 keer gewonnen. Daarna kwam Dale mij weer ophalen bij de school. Thuis nog even tv gekeken en toen naar bed.

Donderdag 17 november
Ik begin te wennen aan het vroege opstaan zo langzamerhand, Dale bracht Lucas en mij weer naar school zoals altijd. Begonnen met Outdoor ed, deden niet iets speciaals. Daarna gym, weer handbal. Bij wiskunde ook niet echt iets bijzonders en bij Engels moesten we luisteren naar politicians, deze zaterdag is namelijk de verkiezing voor burgermeester en dorpsraad. Die wilden een zegje doen, de mensen waar je op kan stemmen. Het is politiek dus nogal saai. Ze beloofden allemaal van alles, maar doen waarschijnlijk niks. In de pauze was er een meeting voor alle senior boys die in het basketbal team willen, ik was daar ook bij. We kregen even de regels te horen van de coach en we kregen de eerste trainingstijd te horen, maandag direct na school.
Daarna was school afgelopen en kwamen Chris en Joey weer naar mijn huis. Ik heb toen wat nachos gemaakt en toen kwam Katie thuis van werk. Chris en Joey hebben toen nog even rondgehangen en toen ben ik met ze meegegaan naar safeway. Ik moest in de stad wat dingetjes doen en ook heb ik 1,5 kilo pepernoten gekocht! Ik ben waarschijnlijk de enige exchange student die ze kan kopen in het dorp waar hij is. Nog wat beltegoed gekocht en toen naar Starbucks terug gegaan om Joey te pesten. Ik moest ook nog wat gel hebben, dat dus gekocht samen met een peppermint hot chocolate, bleek dat je de tweede gratis krijgt dus ik liep safeway uit met 2 warme hot chocolate's in mijn hand. Daarna even gauw naar subway om een broodje te kopen als avond eten en toen terug naar huis. Daar wat dingen van de recorder gekeken samen met Katie die toen terug was van pizza's halen en toen ben ik naar de volleybal gegaan. Na volleybal opgehaald door Dale en thuis naar bed.

Vrijdag 18 november
De laatste dag van de week. De eerste les vandaag is wiskunde, niet al te leuk om de dag mee te beginnen dus. Daarna een uurtje engels waar we het hadden over de politiek van gisteren en daarna had ik outdoor ed. We gingen met de bus naar Tyhee Lake en daar gingen we rondlopen op sneeuwschoenen voor 2 uur lang. Daarna nog een uurtje gym, weer handbal maar we moesten eerder stoppen omdat we onze rapporten kregen. Daar staat alleen niks op behalve de keren dat je afwezig was. Dat is dankzij een of ander stom schoolbesluit. Daarna liep ik samen met Julius naar zijn huis. Ik kon daar blijven slapen, want Dale kon mij niet ophalen en morgen weer naar de school brengen.
Bij Julius een beetje op de xbox modern warfare 3 gespeeld en toen gegeten. Daarna bracht de moeder van Julius ons naar de school. Daar gekeken naar een paar wedstrijden voordat ons meiden team moest. Voordat dat begon moest eerst het andere net worden opgezet en de tribunes moesten klaargemaakt worden. Dat moesten Julius en ik doen. Daarna kwam meneer DeYoung naar ons toe met de vraag of we wilden lijnen. Ik had daar niet zo'n probleem mee dus dat deed ik maar. De wedstrijd begon niet veel later en ik moest een aantal moeilijke beslissingen maken, want het was steeds heel erg dicht bij de lijn. Een keer dacht ik eerst dat het in was maar daarna toch dat het uit was dus ik maakte die beslissing en dat was een punt voor het andere team. Neal had toen blijkbaar tegen Julius gezegd mij te vervangen dus die kwam over gerend en drukte mij aan de kant. Meneer DeYoung kwam toen naar mij toe en vertelde mij dat ik de juiste beslissing had gemaakt en bij de volgende punt het weer van Julius over zou nemen. De wedstrijd was kort daarna afgelopen en onze meiden hadden gewonnen! Iedereen was dus helemaal blij. Het maakte uiteindelijk dus niet uit dat ik misschien de verkeerde beslissing had genomen, je kan het nu eenmaal niet altijd juist hebben. De meiden gingen toen een feestje vieren en kregen de banier en Katelynn kreeg een medaille omdat zij de beste speler van het team was in die wedstrijd. Daarna hielpen Julius en ik nog even met het net op te zetten voor de volgende ochtend en toen werden we opgehaald door Julius zijn moeder. Toen nog even op de xbox en daarna naar bed.

Zaterdag 19 november
Vandaag was het onze beurt om te schijnen in zones.
Toen Julius en ik wakker waren gemaakt door zijn luidruchtige broertjes gingen we ontbijt maken. Karbonade met rijst! :) dat is nog eens een lekker ontbijt. Julius eet altijd rijst en er waren nog karbonades dus dat aten we. Daarna nog even op de xbox en toen werden we wat te vroeg naar de school gebracht. We konden dus nog even naar de wedstrijd voor ons kijken. Toen iedereen er was gingen we omkleden en toen naar boven naar de mezz voor de warming up. Beter gezegd ik keek toe hoe het team de warming up deed, want ik was niet toegestaan om te spelen omdat ik een maand te oud ben. In geen enkele sport die ik hier ga doen mag ik meedoen aan zones of provincials omdat we dan gediskwalificeerd zouden worden. terwijl het team serieus aan het overspelen was in de warming up ging ik rustig overspelen met de tweeling Katelynn en Amanda. Ik had mijn team jacket nog aan en ik hoorde opeens een scheurend geluid en ik dacht nee he! Toch niet mijn team jacket, ik deed hem toen af maar zag niks. Ik ging toen weer door met spelen en hoorde het geluid weer. Ik besteedde er geen aandacht aan en ging door met spelen. Kort daarna was de warming up tijd over en begon de wedstrijd. Een hoop geschreeuw want het is een belangrijke wedstrijd en het was steeds heel erg spannend.op een gegeven moment zei een teamgenoot van mij die ook op de bank zat dat ik een scheur had in mijn shirt. Ik keek toen en inderdaad er zat een gat in. Het was al een oude blouse dus het was waarschijnlijk een teken dat hij te oud was. Ik deed mijn jacket dus weer aan om het gat te verbergen. Kort daarna wonnen we de eerste set. Helaas waren we er daar nog lang niet mee want het was de beste uit 5. De tweede set verloren we helaas, was erg spannend. Daarna de derde set hetzelfde weer heel close. De vierde set wonnen we gelukkig dus we hadden nog steeds kans om de zones te winnen. Toen de laatste set, waar er al een hoop geschreeuw en gejuich was voor elke punt in de vorige sets, in de vijfde set was het allemaal overtroffen. Deze set wonnen we dankzij goed teamwerk. We hadden dus de zones gewonnen en gaan naar de provincials in Kelowna!! :D we waren helemaal door het dolle heen toen Kalum de laatste punt scoorde met een harde hit. Kort daarna kregen we de banier in handen en Kalum won MVP: Most Valuable Player. Een grote eer dus. Toen was het de tijd voor foto's. Het team zei tegen mij dat ik ook een team shirt aan moest doen want ikmwas nog altijd deel van het team, ik haastte me dus naar de kleedkamer en deed mijn lucky number 13 aan, mijn nummer en ging toen bij ze staan voor de foto. Na de foto gingen we nog een beetje feest vieren. En toen nodigde Marty ons uit om te gaan eten bij Boston Pizza op zijn kosten. Maar ik kon niet en een aantal anderen konden ook niet dus werd het verplaatst naar zondag avond. Toen waren we klaar in de gymzaal en gingen Julius en ik mee met Kalum en zijn ouders. We gingen toen even zitten bij Tim Hortons en dronken daar wat. Toen moest de moeder van Kalum wat dingen doen in het dorp dus wij moesten mee en daarna zette de moeder van Kalum mij af in Main Street omdat ik had afgesproken met Joey en nog wat anderen om te gaan eten bij de Blue Fin Sushi Bar. Ik was daar als eerste dus ik wachtte even en toen kwamen Joey en Karlie binnen en toen hoorde ik dat de rest allemaal had afgezegd. Na het eten gingen we naar de school voor de zaterdag avond uitvoering van Friday Night Live. Dat was een show met kleine sketches, was erg grappig allemaal.
Daarna was Dale er al om mij op te halen van de school, hij was een beetje pissig omdat het veel later afgelopen was dan ik dacht, maar daar kon ik ook niks aan doen, want ik had het aan mensen gevraagd en het duurde langer dan dat dus hij moest wachten op mij. Thuis heb ik de laatste week van deze blog geschreven en toen ging ik naar bed.

Zondag 20 november
Vanochtend lekker uitgeslapen en eerst maar wat gegeten en toen de rest van deze blog geschreven terwijl Lucas op de xbox zijn nieuwe spel Skyrim speelt. De rest van de dag niet veel gedaan behalve afgesproken met Natalie hoe ik morgen naar school ga, want Dale is weg en Natalie gaat niet nar het dorp alleen om mij naar school te brengen. Want Lucas is aan het hoesten en hoeft niet naar school van Natalie. Niet naar volleybal vandaag want Natalie hoeft niet naar het dorp toe.
De rest van deze dag zal wel niet zo bijzonder zijn.

Ok dat was het dan eindelijk, een maand lang van mijn leven in Canada.

Ok and until the next blog, don't forget to have fun, I won't anyway.

Christian

  • 21 November 2011 - 10:35

    Mama:

    Nou dat was weer een heel verhaal Chris over de afgelopen maand daarginds. Leuk om weer op de hoogte te zijn van al jouw activiteiten op school en bij de volleybal. Geweldige resultaten!
    Komende zaterdag op jouw verjaardag gaan we weer skypen samen met opa en oma. Die kijken er ook erg naar uit om jou weer te zien!
    Veel plezier, dikke kus van mij

  • 21 November 2011 - 18:07

    Uw Zuske:

    zozo ik heb hier wel 3 kwartier over gedaan haha! je hebt trouwens lekker veel vrije tijd na school, k wou dat ik dat ook had ;) ! maarja, dat zit er helaas niet in haha.. nouja nog heel veel plezier en zaterdag zie ik je weer op skype dus tot dan !

    kuske van je zuske <3


  • 22 November 2011 - 18:23

    Oma En Opa:

    Hoi Christian; ik heb jouw blog gemist! fijn dat er weer een blog is;
    opa en ik hebben hem vanavond samen bekeken en we hopen jou op skype te zien zaterdag a.s. DAN BEN JIJ JARIG! Heel veel liefs van ons; een pakje is al onderweg en ook geld voor jouw verjaardag!Opa en oma.

  • 26 November 2011 - 17:58

    Mariska:

    Heey dat had je niet gedacht . Heb net je hele verhaal gelezen . Ik wilde je toch even feliciteren met je verjaardag . Wij wensen je een hele gezellige dag daar in Canada ! ps Anouska kun je ook volgen op waarbenjenu . Zij zit in Australie . Heel veel groetjes uit Lochem

  • 26 November 2011 - 18:01

    Maarten:

    Hi, Christiaan gefeliciteerd met je verjaardag! Ga je het nog op enige wijze vieren met je gastgezin en/of vrienden?

    Wat een verhalen zeg, zo te lezen heb je het erg naar je zin, ben ik blij om.

    We lezen het wel op je blog hoe je dag was.

    Groeten van Bert,

    Maarten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 03 April 2011
Verslag gelezen: 1343
Totaal aantal bezoekers 15099

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 01 Augustus 2012

Canada, Smithers

Landen bezocht: